טיפים לבדיקת דירוג אשראי

עד שנת 2016 אספו המוסדות הפיננסים של ישראל ובנק ישראל בפרט, מידע פיננסי על כל אזרחי ישראל. מידע זה סווג כמידע "שלילי" המסתמך אך ורק על נתונים כגון עיקולים, הוצאה לפועל, פיגור בתשלומים ועוד. החוק אמנם עזר לרשויות להתריע מפני לקוחות שאינם מסוגלים לעמוד בהתחייבויות בנקאיות. אך על מנת לפתח את תחרות האשראי בישראל ולהוריד את מחירי הדיורנכנס לתוקפו חוק "דירוג אשראי" בשנת 2019 והוא אמור ליצור תחרות בין חברות האשראי השונות וגם לדרג את היכולת שלנו לעמוד בהתחייבויות פיננסיות שונות. ובשביל שתוכלו לדעת כיצד ואיך אתם מדורגים, חשוב שגם אתם תדעו כיצד לבקש בדיקת אשראי.

 בדיקה אל מול בנק ישראל

בנק ישראל התחדש באתר חדש לכבוד חוק דירוג האשראי, ובו תוכלו למצוא לא מעט הסברים אודות הדירוג, טיפים שיכולים להיות שימושים על מנת לשפר את דירוג האשראי שלכם ועוד. אבל מלבד טיפים והסברים מלאי מלל, תוכלו לקבל בדיקות מקיפות בכל מה שקשור לפעולות הפיננסיות שביצעתם ב3 שנים האחרונות או עשר השנים האחרונות. חשוב לזכור כי לכל אזרח במדינת ישראל אשר נאסף עליו מידע אודות הפועולות הפיננסיות שאותן הוא מבצע, זכאי לקבל דוח ריכוזי מטעם בנק ישראל בחינם! הדוח השני של אותה שנה יחוייב בדמי אגרה.

בדיקה אל מול לשכות האשראי

חוק דירוג האשראי הינו חוק שקיים ברחבי העולם המערבי זה כבר שנים רבות, הוא עוזר בין היתר גם בצמצום הפערים הסוציו אקונומיים על ידי הנגשת מסגרות אשראי לשאר השכבות.ועל מנת שהחוק הזה יוכל להתקיים הלכה למעשה הוא גם מפוקח דרך לשכות האשראי השונות, כאשר המרכזיות שבהן יהיו DB Score , ו FICO BDI . שני חברות אלו מתמחות בריכוז נתוני אשראי ודרכן תוכלו למצוא מגוון אפשרויות שבהן תוכלו לבדוק את דירוג האשראי שלכם.  תוכלו לעשות זאת החל מהאפליקציה של DB Score וגם באתר של FICO BDI. בחלק מלשכות האשראי תצטרכו לשלם כסף(אם הזמנתם דוח 2 בשנה אז גם לבנק ישראל) וחלקן לא, יחד עם זאת חשוב לזכור כי לכל לשכת אשראי ישנה "נוסחה" שונה בחישובי האשראי. לקריאה נוספת – https://www.captaincredit.co.il/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%A0%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%90%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%99