מה זה תיקון הנשמה לפי האר"י?

תיקון הנשמה לפי האר"י

המושג 'תיקון הנשמה' או 'תיקון הנשמה הכללי' הוא מושג שכולנו שמענו עליו, אבל נדמה שזה לא מושג שקשור אלינו בשום צורה, רחוק מההבנה, ובכלל אין צורך לחשוב עליו יותר מדי. לפני שאפשר לקבוע דעה כזו לפחות צריך לדעת במה מדובר. מה זה בכלל תיקון הנשמה הפרטי ומה זה תיקון הנשמה הכללי?
לפני שנדון בנושא הזה, הנה סיפור קצר הממחיש את הנושא. בשנות ה-60 המאוחרות של המאה ה- 20 עסק מספר מדענים קטן במשרד ההגנה של ארצות הברית בפיתוח רשת תקשורת, שלימים נודעה כרשת האינטרנט. עד שנות ה-90 מעט מאוד אנשים שמעו עליה, אני זוכר שראיתי דף אינטרנט בפעם הראשונה, זה היה בשנת 1995, הדף לא היה מרשים, עלה באיטיות, האדם שהראה לי אותו התלהב מאוד, ואני, בכלל לא היה לי מובן בשביל מה צריך את כל זה ועל מה ההתלהבות הגדולה. בשנות ה-2000 כבר החל שימוש נרחב ברשת, עוד ועוד ארגונים עסקיים, החלו להשתמש בה, והיא צברה פופולריות. בשנת 2007 יצא לעולם האייפון הראשון שגרם למהפכה הסופית. כיום יש כ-4.5 מיליארד משתמשי אינטרנט בכל העולם כלומר כ-60 אחוז מהאוכלוסיה העולמית משתמשים באינטרנט באופן פעיל, צורכים שירותים ומידע על בסיס יומי. מי שלא מחובר לאינטרנט, חי בעולם מאוד מוגבל. הוא כבר אינו מתאים לחיים בעולם המודרני. רוב האנשים שהתחברו לרשת האינטרנט עשו זאת ב-13 השנים האחרונות.
איך כל זה קשור לתיקון הנשמה? כולנו מחוברים כרגע לנשמה אחת גדולה, שנקראת הנשמה הכללית, אבל לא מרגישים זאת בגלל שהקשר שלנו לנשמה הכללית שבור, לכן, כדי להתחבר מחדש לנשמה הכללית הנשמה הפרטית שלנו צריכה לעבור תיקון. ישנם אנשים שחוקרים את הנושא כבר אלפי שנים. הם נקראים מקובלים. לפי המקובלים אנחנו נמצאים בנקודה שבה כולנו נתחיל להתחבר לנשמה הכללית, כל אחד ואחד יעבור תיקון פרטי ויתחבר אליה. ככל שיותר אנשים יתחברו אליה, כך היא תהיה יותר גדולה ומשמעותית בחיינו, בדיוק כמו האינטרנט. המצב שלנו כלפי תיקון הנשמה הוא
כמו המצב של האינטרנט בשנות ה-90, יש כבר כמות קטנה יחסית של אנשים שמתעסקים בזה בפועל, מבינים את החשיבות, ופועלים בכדי להתחבר לנשמה הכללית.
כמו בשימוש באינטרנט, יש מספר קטן של חלוצים שפורצים את הדרך ואחר כך מצטרפים שאר האנשים. למרות שכרגע זה לא נראה דבר חשוב זה יכול לקרות במהירות שיא, האנשות בנתה את רוב האינטרנט ב-15 השנים האחרונות, כמה מהר נוכל לבנות את הנשמה הכללית? זה כבר תלוי בחשיבות שאנחנו נייחס לתיקון הנשמה.

האר"י הקדוש כמו כל גדולי המקובלים הסביר כי תיקון הנשמה תלוי בקיום תורה ומצוות במובן הרוחני – כלומר ביצוע פעולות תיקון פנימיות בלב שמשנות את השנאה שבנו לאהבה, אלו נקראות מצוות ואז האור שמגיע ומתקן את היחס שלי לזולת נקרא תורה, האור העליון. האר"י לימד את תלמידיו את הקבלה בצורה חדשה ופורצת דרך, פתאום הם יכלו להבין את מבנה העולמות ומבנה הנשמה, כיצד היא נשברה וכיצד נוצר החושך במציאות ומה עליהם לעשות כדי להתקדם רוחנית.

https://www.kab.co.il/kabbalah/%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%A7%D7%93%D7%95%D7%A9