שנה חדשה ותקווה עתיקה

שנה חדשה היא תקווה חדשה. איחולים, ברכות וחלומות. לרגע אחד האופק נפתח ואפשר לבקש הכל. איכשהו כששנה חדשה מתחילה, רוחינו מתנערת ומתחדשת לה בתקווה לעתיד טוב. אם היו שואלים אותי בתחילת כל שנה מחדש, מהי התקווה הכי גדולה שלך, אחרי חשיבה מעמיקה – כי כסף זו לא התשובה הנכונה – הייתי אומרת שלום. שלום בצ'כונה המשוגעת שלנו ואם אפשרי, לכל העולם. תכלס, הרי מלחמות וטרור עבורנו בארץ זהו האיום הקיומי ומה חסר לנו חוץ מזה? כלום. 

ובכן, החיים הם דבר מוזר. הם מביאים לך לפעמים מול הפנים דברים שחשבת שהם בלתי אפשריים. למשל – שלום איזורי. מישהו חשב ששלום עם מדינות המפרץ כמו דובאי והאמירויות ובחריין הוא בכלל אפשרי? השנה קיבלנו במתנה ממש עטוף בסרט – שלום מדוגם. כמה משמח והישג ענק למדינה. אתם יודעים אב  מה הדבר הכי מפתיע בראש השנה הזה? לא השלום עצמו אלא העובדה הבלתי תיאמן בפני עצמה שזה פשוט לא משנה. ביקשתי בדם ליבי-ואני מאמינה שאני לא היחידה – שיום אחד יהיה שלום וסוף סוף יהיה פה במדינה קצת שקט ושלווה. והנה משהו מזה קרה וזה פשוט לא משנה דבר מהמצב במדינה. 

איך זה יכול להיות? שאלה טובה. כנראה שזה לא האיום הקיומי האמיתי שלנו או לפחות זו לא הסיבה לכך שאין שקט ושלווה במדינה. הקורונה? ללא ספק. אבל גם היא רק סימפטום לבעיה יותר גדולה. תפתחו את ערוצי הטלוויזיה, תשוטטו קצת ברשתות החברתיות והמצב כבר יתבהר לכם ישר לפרצוף. מסתבר שזה לא משנה אם שכנים שלנו רוצים יחסים איתנו יחסים יותר קרובים אם בתוך המדינה נלחמים היהודים ביהודים. ההרגשה המחניקה והרעילה באויר היא לא בגלל המסכות ולא בגלל האויבים – היא בגללנו. 

קורונה? בגלל שלא אכפת לנו מאף אחד חוץ מעצמנו ולא שומרים אחד על השני, נכנס כולנו לבתים, נחגוג השנה את החגים לבד, רחוקים מהמבוגרים היקרים, נמשיך להתרושש כלכלית והסוף – מי ישורנו? שלום? יש כל כך הרבה שנאה באויר שלא רחוק היום שעוד יפתחו שערים לאויבים רק כדי ש"צד" אחד לא ינצח "צד" שני, ח"ו. 

אנחנו תכף מתחילים שנה החדשה שתהיה קשה ולא פשוטה בכל המובנים אבל אם נבקש ביחד, אם נרצה להתקרב יותר כמו שמסביר הזוהר, כאנשים קודם כל, כאחים למשפחה – כמו שאנחנו באמת יכולים להיות – אנחנו נוכל להתמודד עם הכל ביחד ולהמתיק את כל הדינים. כל התהליכים שאנחנו עוברים  – קורונה וכל השאר – נשלחים אלינו מהטבע כדי שנתאזן, כדי שנתקן את היחסים בינינו ולא ניתן יותר לאגו לשלוט ולהרוס כל חלקה טובה בינינו ובחיינו. בואו נבקש ביחד – כאיש אחד בלב אחד – נבקש עזרה להתקרב. נלמד לאהוב, לא לשנוא! נעשה את השנה הקרובה לשנה של שינויים לטובה ותקווה אמיתית לשלום, קודם כל בלבבות.