החשיבות של שפת גוף בראיון עבודה

תקופת הקורונה הוציאה לא מעט אנשים לחלת או שפוטרו ממקום העבודה שלכם, אבל עם חזרת המשק לשגרה כמעט מלאה, חשוב גם להיזכר בטיפים אפשריים בראיון עבודה.  ישנם לא מעט טיפים אשר יכולים לעזור לכם בהתנהלות שלכם כאשר תגיעו אל ראיון עבודה, חלק מהם יתנו דגש עוד משיחת הטלפון הראשונה שתעשו אל המעסיק העתידי שלכם וחלק יתנו דגש גדול יותר אפילו למסמך קורות החיים שלכם. אבל אחד הטיפים הטובים ביותר שתוכלו לקבל הוא להבין עד החשיבות של שפת הגוף שלכם בזמן ראיון העבודה.

לחיצת ידיים ומרחב אישי

שלחתם את קורות החיים שלכם, דיברו איתכם בטלפון והתרשמו מכם מאוד, עכשיו זה הזמן לראיון עבודה אמיתי. אפשר לומר שהגעתם אל היישרות האחרונה לפני שתתחילו לעבוד במקום העבודה שאתם רוצים, וכיאה להתנהגות שכזו זכרו ללחוץ את היד בצורה נכונה ולא חזקה מידי, רפה מידי או גולת מידי. לחצו את היד בצורה נינוחה ולא כואבת מידי, כך תוכלו לשדר נינוחות ולא עצבנות או "שאננות". יחד עם זאת השתדלו לא "לגלוש" אל תוך המרחב של המראיין שלכם, מכיוון שהתנהגות מהסוג הזה יכולה לשדר ללא מעט אנשים כאילו אתם "פולשניים" מידי או שתלטנים. זיכרו – אין להמעיט בחשיבות שפת גוף בראיון עבודה!

חיוך וסימני ידיים

מעבר ללחיצות הידיים המקובלות בסיום ובתחילת הראיון חשוב גם לשדר חיוביות גם במהלך הראיון עצמו, לכן השתדלו לשדר נינוחות ולחייך אל המראיין, לא לעשות זאת בהגזמה ובצורה קיצונית אלא להנהן בהסכמה בזמן ראיון זה מקובל וראוי. אבל בנוסף לחיוכים חשוב גם להתיישב על הכיסא, כך כשאתם מתיישבים על הכיסא השתדלו לעשות זאת עם רגליים על הקרקע(לא באוויר), כאשר הידיים יושבות בצורה נוחה על ידיות הכיסא או על הרגליים שלכם. מכיוון שאם תשבו כאשר הרגליים שלכם פתוחות לרוחה, אתם עלולים לשדר תחושה של בוסיות אל מול המראיין ואת זה אתם לא רוצים לעשות על ההתחלה. יחד עם התנועות והחיוך השתדלו לשמור על קשר עין רציף עם המראיין שלכם, גם אם מדובר בכמה מראיינים חשוב לשמור על קשר עם חלקם.