מה עושים אחרי בדיקת שמיעה?

עשיתם בדיקת שמיעה וגיליתם שאתם צריכים מכשיר שמיעה. מה עכשיו? חשוב להכיר את סוגי וסגנונות מכשירי השמיעה הקיימים בשוק. מציאת הסוג והסגנון המתאימים לכם תלויה במידת אובדן השמיעה שלכם, באורח החיים שלכם ובכמה אתם רגישים להיבט האסתטי.

ישנם שני סוגים בסיסיים של מכשירי שמיעה: מכשירי שמיעה בתוך האוזן (ITE) ומכשירי שמיעה מאחורי האוזן (BTE). מכשירי שמיעה בתוך האוזן  לובשים בתוך תעלת האוזן והם בדרך כלל מכשירים מותאמים אישית, בהתבסס על מרשם שניתן על ידי הרופא.  מכשירים אלה זמינים בדרך כלל בגווני עור שונים כדי ליצור נראות של התמזגות עם האוזן החיצונית. סוגים מסוימים של מכשירי שמיעה אלו משתלבים עמוק מאוד בתוך תעלת האוזן, בעוד שאחרים קרובים יותר לאוזן החיצונית.

מכשירי שמיעה מאחורי האוזן: עזרי BTE יושבים מאחורי או על גבי האוזן החיצונית עם צינור שמנתב את הקול אל תעלת האוזן באמצעות תבנית שנוצרת בהתאמה אישית או על ידי כיפה שאינה חוסמת את כל פתח תעלת האוזן. מכשירי שמיעה אלו זמינים בצבעים שונים כדי להתאים לגוון השיער או העור וניתן להשיג אותם בעיצובים נוצצים או מראה אופנתי במיוחד למי שאוהב.

שני סוגי המכשירים מגיעים עם סוללות נטענות או חד פעמיות, כלומר כאלו שיש להחליפן בכל מקום בין 3-20 ימים. בין מכשיר השמיעה בתוך האוזן ניתן למצוא את החלוקה הבאה: מכשיר שמיעה בלתי נראה בתעלה (IIC) ומכשיר שמיעה לגמרי בתעלה (CIC).

מכשירים מהסוגים הללו הם מכשירי השמיעה הקטנים והדיסקרטיים ביותר שיש. אלו שבתוך התעלה מונחת עמוק מאוד באוזניים ויש להסירם על ידי משיכה בחוט קטן שנשלף. הסוג החיצוני יותר CIC הוא מאוד דומה אך לא יושב כל כך עמוק בתוך האוזניים. סגנונות אלו מתאימים בדרך כלל לאנשים עם אובדן שמיעה קל עד בינוני. בגלל הגודל הקטן שלהם, הם בדרך כלל לא מגיעים עם פקדים ידניים, כמו גלגלי עוצמת הקול או כפתורי תוכנית. היתרונות שלהם שהם מאוד דיסקרטים ואיכות הצליל טובה בגלל האופן שבו הם משתלבים בתוך האוזן. החסרונות שלהם הם שהם רגישים לשעוות אוזניים ולנזקי לחות, מצריכים מיומנות ועלולים לעשות בעיות בקישוריות למכשירים אלחוטיים, כמו סמארטפונים.

לעומתם מכשירי שמיעה בתוך התעלה יושבים בחלק התחתון של קערת האוזן החיצונית, מה שהופך אותם לנוחים וקלים לשימוש. מכיוון שהם מעט גדולים יותר מהפנימיים הם נוטים להיות בעלי חיי סוללה מעט ארוכים יותר ויכולים להתאים גם במקרה של אובדן שמיעה חמור. הגודל שלהם גם מאפשר להם להיות מצוידים במיקרופונים רגישים יותר. היתרונות שלהם שהם עדיין דיסקרטים אך יש להם חיי סוללה ארוכים יותר ויותר אפשרויות. הם גם רגישים לשעוות אוזניים ולנזקי לחות ויכולים לעשות בעיות בקישוריות למכשירים אחרים.